Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"
Законодавство України постійно змінюється, в тому числі, і в напрямку удосконалення законодавчої бази для повного переходу на електронний документообіг. Ось і останній Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" щодо удосконалення деяких положень» (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2164-19) з 1 січня 2018 року вносити, зокрема, наступні зміни:
Стаття 4 - бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких принципах: превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми;
Стаття 9 - неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, тощо.
Тобто, первинний електронний документ, що являє собою запис у базі даних відповідних обов'язкових реквізитів, підписаний електронно-цифровим підписом з обох сторін, і є необхідним і достатнім документом підтвердження господарської операції. І зовсім не обов'язково створювати друковану форму цього документа, слідкувати за наявністю в ньому всіх ком, дужок, якихось додаткових описів і т. ін., створювати для одного контрагента одну форму, а для іншого іншу за його забаганкою, друкувати й складати в папку такі документи. Звичайно, в деяких випадках ще не можна відмовитись від складання друкованої форми, але, віримо, що ці випадки скоро зійдуть нанівець.
І, звичайно, не забуваємо про безпеку: створюємо щоденно резервні копії. Бажано, щоб їх було декілька, і вони зберігались з постійним оновленням у фізично різних місцях.
Для реалізації електронного документообігу користувачам програмних продуктів «1С:Підприємство» пропонуємо сервіс «ЕДО», за допомогою якого можна обмінюватися будь-якими електронними документами зі своїми контрагентами. Тісна інтеграція сервісу «ЕДО» з типовими конфігураціями «1С:Підприємства» дозволяє обмінюватися між контрагентами рахунками, актами виконаних робіт і товарними накладними безпосередньо з конфігурацій «1С:Підприємство» без створення зовнішніх проміжних файлів.
Стаття 4 - бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких принципах: превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми;
Стаття 9 - неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, тощо.
Тобто, первинний електронний документ, що являє собою запис у базі даних відповідних обов'язкових реквізитів, підписаний електронно-цифровим підписом з обох сторін, і є необхідним і достатнім документом підтвердження господарської операції. І зовсім не обов'язково створювати друковану форму цього документа, слідкувати за наявністю в ньому всіх ком, дужок, якихось додаткових описів і т. ін., створювати для одного контрагента одну форму, а для іншого іншу за його забаганкою, друкувати й складати в папку такі документи. Звичайно, в деяких випадках ще не можна відмовитись від складання друкованої форми, але, віримо, що ці випадки скоро зійдуть нанівець.
І, звичайно, не забуваємо про безпеку: створюємо щоденно резервні копії. Бажано, щоб їх було декілька, і вони зберігались з постійним оновленням у фізично різних місцях.
Для реалізації електронного документообігу користувачам програмних продуктів «1С:Підприємство» пропонуємо сервіс «ЕДО», за допомогою якого можна обмінюватися будь-якими електронними документами зі своїми контрагентами. Тісна інтеграція сервісу «ЕДО» з типовими конфігураціями «1С:Підприємства» дозволяє обмінюватися між контрагентами рахунками, актами виконаних робіт і товарними накладними безпосередньо з конфігурацій «1С:Підприємство» без створення зовнішніх проміжних файлів.
Інші новини
- Підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5% з 1 грудня 2024 рокуЗгідно ЗУ № 4015-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану" з 1 грудня 2024 р. підвищено ставку військового збору (ВЗ) з 1,5% до 5%.Підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5% з 1 грудня 2024 року
- Оновлення Фредо Звіт (FREDO Звіт) 01.03.141Вийшло оновлення Фредо Звіт (FREDO Звіт) 01.03.141 - нова форма Податкової накладної і Розрахунку коригування з 1 жовтня 2024Оновлення Фредо Звіт (FREDO Звіт) 01.03.141